mandag 18. januar 2016

Kofteboken 2

Da vi i november hadde svigers + mine foreldre på middag (hjemmelaget biff stroganoff med hjemmelaget potetmos..aahhh.. såå digg!), fikk jeg penger av mamma og pappa til å kjøpe meg Kofteboken 2, så jeg fortet meg å bestille den!

Jeg har jo strikket opptil flere av variantene i den første kofteboken, og elsker å bla i den.




Mamma strikket jo enormt da vi var små, og jeg må alltid vise frem det jeg har strikket når de er innom. Jeg viste lite interesse, og enda mindre talent, for strikking da jeg var liten, så mamma er fremdeles veldig enkel å imponere, for hun hadde rett og slett ikke trua på at jeg skulle få til noe som helst innen pinner og garn-segmentet.

Men nød - sykdom - lærer tydeligvis talentløs og uinspirert datter å strikke. Ved hjelp av blogger, youtube og noen telefoner hjem til mor, så satte jeg i gang. Jeg strikket masse elendige greier i starten. Jeg ser jo nå at det ikke var særlig nydelig håndverk. Komboen ME, med tåkehjerne og alt, litt lite tålmodighet og definitivt 99% mer svette enn talent, er jo ikke drømmen. Men jeg har søren meg blitt ganske god og ikke minst tålmodig.

Nå kan det at et strikketøy ligger å venter på meg få meg opp på morgenen, selv om kroppen protesterer høylytt. Kanskje ble jeg bare voksen, jeg vet ikke, men jeg har i hvert fall masse glede av strikkingen her jeg sitter.

Jeg har allerede en genser som skal strikkes fra Kofteboken 2, konfirmasjonsgave til en av vennene til fjortisen i huset har valgt modell og farger selv. Gleder meg allerede!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar