fredag 15. januar 2016

Hjerteskjørt

Her kommer det litt info om Lillegulls Hjerteskjørt fra forrige innlegg.

Da jeg hadde strikket den grå retrojakken i det forrige innlegget, så hadde jeg en del grått garn igjen. Det hadde vært salg på Drops Merino Extra Fine, og det er jo et gullegodt og deilig garn, særlig for småjenter som ikke er så glad i at ting klør, men som trenger ull fordi de er mye ute.

En annen ting jeg vet om sånne småjenter, er at de setter pris på et skjørt. Kan de gå med skjørt, ja, så gjør de det! Gjerne utenpå buksa når høsten lir på, og foreldrene ødelegger alt ved å tvinge en førsteklassing til å gå med noe så kjedelig som bukse. Vinn-vinn der, altså.

Jeg tør nesten ikke å gå inn på Ravelry og se, for det er så utrolig mye fint der, men nå hadde jeg jo en grunn og et mål. Skjørt.
Fant Lillegulls Hjerteskjørt ganske fort, og kjøpte det. Det har vært vel verdt hver eneste krone, for nå har jeg vel strikket 4-5 stk og gitt bort. Helt supert!

Hun som fikk det grå med blå kant (og jakke og lue til), min niese, brukte 10 min etter at hun fikk det grå (og hadde tatt det på seg) på å bestemme at hun ville ha et til. Så hun inviterte tante inn på rommet sitt, og spurte i all fortrolighet om ikke jeg kunne strikke et i rosa også, men med den samme blåturkise kanten og snora. Tanter kan jo ikke stå for sånt, og et rosa ble strikket.

Jeg valgte å hekle kanten rundt litt tett, for de ble det en sånn fin kant nederst, da ble det nesten som en volang, og gjør skjørtet ekstra fint i formen.

Her er 3 av skjørtene:






Lillegulls Hjerteskjørt
Lillegulls Hjerteskjørt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar