onsdag 13. januar 2016

Ferdig med pausen?

Da ble det en pause her. Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet for denne bloggen, fordi den i stor grad er for meg selv. Det er superhyggelig hvis det er noen andre som har glede av den, altså, men den fungerer litt som min egen hukommelse.

Sommeren gikk jo i lynfart, og høsten også. En kombinasjon av god og dårlig form, lite midt i mellom, gjør at enten realiserer jeg meg selv (!) eller så må jeg hvile/sove/ta vare på helsa. Livet med ME der, altså.


Nå skriver vi 2016, og jeg har jo litt småtteri jeg vil vise frem.
Tar det litt etter litt. Nå har jeg endelig - tror jeg - funnet en måte å strikke på som gjør at armen min ikke blir betent. Det er en kombinasjon av pinnetykkelse, måten jeg både sitter på, beveger armen/hånden på, og ikke minst, jeg må variere og ta pauser. Ikke sitte pal i 4 timer og strikke på samme måte. Det har hjulpet!

Først, retrojakker:

Det ble en del av dem i 2015. Enkle, utrolig fine og en genial måte å få brukt restegarn på, siden man ikke trenger altfor mye tråd pr stripe. Og her er det jo masse rom for improvisasjon.

Oppskriften til Retrojakken fant jeg i Familiens Kofteblad som kom ut jan/feb 2015. Hjerteskjørtet fant jeg på www.ravelry.com, det heter Lillegulls Hjerteskjørt http://www.ravelry.com/patterns/library/lillegulls-hjerte-skjrt---heart-skirt
Ser at skal man søke etter det på Ravelry, så må man skrive Lillegulls Hjerte Skjørt. I mitt hode er hjerteskjørt i ett ord.. ;-)
Skjørtet er uutholdelig poppis hos småjentene (og mødre/tanter/bestemødre/lærere/bhgansatte/venner osv), er superenkelt å strikke og det sitter utrolig fint. Det kommer et innlegg om hjerteskjørt siden.


Retrojakke: hovedsakelig Rubin fra Sparkjøp

Også i hovedsakelig Rubin

Drops Merino Extra Fine

Med hjerteskjørt













 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar