mandag 12. januar 2015

Litt julegaver

Det blir jo sånn rundt juletider for oss som strikker, at vi ikke kan vise frem det vi holder på med akkurat da, for det er store sjanser for å finne nettopp det prosjektet under juletreet som gave.

I år ga jeg bort en god del hjemmelaga, og etter tilbakemeldingene å dømme var det bare glede!

Det ble 2 Skappelgensere faktisk. En til et bhg-barn, og en til et større skolebarn. Den minste er denne i rosa, som er strikket i noe veldig mykt. En tråd Drops CottonMerino og en tråd Drops Brushed Alpaca Silk Den er så myk at det nesten er til å dåne av Smilefjes som blunker Av alle ting ble den pakken forglemt da ting skulle sendes, så den blir sendt denne uka.. blush.. ikke bra. Må forte meg før den er for liten! Strikket også en i lilla, og da brukte jeg Drops Alpaca og Kitten Mohair fra Sandnesgarn 

2014-10-20 21.54.10

Av andre ting som ble strikket var en Marius i Drops Alpaca. Den ble strikket for en venninne, til hennes datter. Jeg har selv sett hvor fornøyd den 10-åringen ble. Det går rykter om at den ble sovet med en natt, fordi den er så myk og god. Blink der, altså!
Det er str S (tror jeg.. nå ble jeg i tvil), dame, på pinner 3 og 3,5.

2014-10-22 20.34.31

Så ble det en 3.genser sånn ca uka før jul. Hadde garn og var ferdig med alt jeg hadde planlagt. Da satte jeg i gang med en Holmenkollengenser med rundfelling i Drops Alpaca.
Er ikke den fin? Fant oppskriften i samme hefte som Nancykofta, nemlig Sandnes Tema 35 Norske Ikoner Det heftet har fått kjørt seg, og begynner å bli så slafsete at jeg tror jeg må scanne det. Det er 3.oppskriften jeg bruker nå. Først var det Nancykofta, så Holmenollengenser og nå Mariuskofte med rundfelling som jeg pusler med litt innimellom for tida. Fin Tv-strikk, og garn hadde jeg. Utrolig mye fint i det heftet.

2014-12-20 12.19.16

Men ble ikke den Holmenkollengenseren fin, da? Den var til min kusine på 10 år og da vi traff dem i selskap 1.juledag, så kom hun løpende med den på og slo armene om meg og takket. Sånt varmer et strikkehjerte! Den var utrolig rask å strikke, og helt perfekt. Nydelig genser!

 

Jeg ga bort noen sett med hals/skjerf/lue, litt ulike kombinasjoner, i enten garnet Pus fra Du Store Alpakka som er et nydelig garn, 70% babyalpakka, i mange, fine farger (som er et pluss), eller i garnet Myk fra Sandnesgarn som er et garn med 48% babyalpakka og 30% merinoull. Helt nydelig det også. Det turkise under er Pus, og det grå er Myk. Begge er perlestrikk, og det blir så fin effekt med perlestrikken med dette garnet! Prøv!

2014-12-15 15.57.36

2014-12-15 15.57.20

Av det grå garnet Myk, strikket jeg også et 2,5 m langt Michael Kors skjerf til min søster. Frk. kresen ble fornøyd, og da er jeg fornøyd. Slang på en baggy lue, også den i perlestrikk, og det ble utrolig fint, altså.

Har også strikket en hals i Myk til min svigerinne Lene, som ligger her og skal overleveres samtidig som Nancykofta. Må bare få knapper på den jakka, så er den din!!

Dette var en sniktitt på julegaver – jeg strikka mer også.

God mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar