fredag 23. januar 2015

In da house!


Da er Kofteboken i hus. Og jeg orker ikke engang å tenke på hvor mange garnnøster jeg har bestilt de siste dagene. Nye pinner har det blitt også, og avgjørelser er tatt ifht kofte til meg selv. Se, det går fremover!

2015-01-23 12.03.52

Ja, også måtte jeg dra med meg spesialbladet Kofter fra familien. Og det angrer jeg ikke på, for der var det utrolig mye fint. Planer er lagt for et par barnejakker – garn bestilt – og det er enda flere jeg kan tenke meg å strikke.

Til Kofteboken, der er det også vanvittig mye fint. Jeg skal defintivt strikke Bøvertunkofta til meg selv, men jeg kutter rutene denne gangen. Den skal være helt enkel, kun med bærestykket. Inni boken er den strikket i en oker-farge, helt nydelig. Selv ønsker jeg meg blå.

2015-01-23 12.04.30

(Bildet er et bilde jeg har tatt fra boken)

Jeg dro også til med nye pinner – Karbonz fra Knit Pro. Har hørt mye bra om dem, og ser ingen grunn til å ikke prøve. Jeg kjøpte 3 rundpinner, 2 stk 80 cm, 3mm og 3,5mm. Og en liten rundpinne i 3,5mm, 40 cm lang. Gleder meg til å prøve.

2015-01-23 12.05.08

Men for tida strikker jeg med pinne nr.7, på 13-åringens ønske var nemlig en Skappeljakke. Så da prøver jeg å innfri det, og er godt i gang. Den strikkes i Tynn alpakka og Faerytale – begge fra Du Store Alpakka. Nydelig garn, og jakka blir fantastisk myk.

Hun har selv valgt en lysegrå hovedfarge, og en mørk mellomblå farge til vrangbordene. Og det blir fint!

Det går altså mye i strikking om dagen, hodet er fullt av ull – på den gode måten Smilefjes som blunker 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar