fredag 9. januar 2015

Hverdagen er tilbake!

 

Det har vært veldig deilig å ha familien hjemme i jula. Vi har kost oss veldig mye, hatt mye tid sammen, på tross av at jeg ikke har vært i noe særlig form. På toppen av den vanlige anstrengelsen jula faktisk er – enda så fin den jo er – og de vanlige plagene, så hosta jeg vel ganske kraftig i gode 3 uker før jul.. Da helligdagene satte inn var jeg egentlig ganske kjørt, og hoster jo faktisk fremdeles…


Men så har man dratt på åra og tort å legge vekk de fleste “burde”, og heller gått for å ha det greit. Det ble bakt lite, vi inviterte ingen, måtte avlyse besøk, takke nei til invitasjoner.. ting som ikke er sååå hyggelig, men nødvendig. Og så ordnet vi oss til på en måte som alle vi i vår lille familie levde helt greit med.
Vi var i et flott julaftenbesøk, koste oss veldig! Første juledag også, så det var ikke noe synd på oss. Jeg opplevde allikevel at jeg var litt irritert på at ikke vi fikk invitert noen hjem til oss, for ME-formen var ganske ok, bare ødelagt av en laaangvarig virusinfeksjon.


Siden den hjemmeboende 13-åringen ikke er så liten lenger, så brukte vi flere romjulskvelder på brettspill. Vi så oss også igjennom alle 8 Harry Potter-filmene, som hun ikke har sett. Det var ganske koselig!
Jeg fikk også strikket en god del – noe som alltid er hyggelig. Kommer litt mer om dette utover. Skal prøve å bli flinkere til å vise frem det jeg lager, dokumentere det litt mer. For det viser seg at jeg produserer en hel del!
Tror nok dette går over i en ren håndarbeidsblogg etterhvert, for jeg har ikke noe behov for annet.

Takk til alle dere som leser – sender alle gode ønsker for 2015. Måtte det bli et godt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar