torsdag 7. mai 2015

Verandabok


Midt i all bygginga kom det en overraskelse i posten en dag. Dvs, det var en lørdag, så mannen hadde tatt den inn og lagt den på plassen jeg pleier å sitte i sofaen. En bok! Jeg elsker bokoverraskelser.

Han hadde bestilt den ut av det blå en dag - ville overraske kjæresten sin.. hurra!

uten navn

Jeg har bare såvidt startet på den, for dette er en utebok. Den skal leses med stråhatt og solbriller – eventuelt teppe og vin – ute på terrassen. Nå som taket der ute er på plass ser jeg frem til at varmen skal komme så jeg kan nyte deilige lesetimer ute. Jeg elsker det!

Boka følger livsløpene til franske Marie-Laure, og tyske Werner. Marie-Laure er blind, og Werner er et teknisk vidunderbarn.

Historien fanget meg fra andre side, tror jeg, og jeg gleder meg stort til fortsettelsen.

Tom Egeland skrev en anmeldelse av den for VG, 23.03.2015.

Boka virker ikke tunglest, man trenger ikke å være en erfaren leser for å lese den. Men man må like gode historier og ønske å leve seg inn i den.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar