fredag 27. februar 2015

Klippe, klippe

Å klippe i strikketøyet er ikke akkurat noe man gleder seg til. Ihvertfall ikke jeg.
En annen ting jeg ikke liker, er å sy. Særlig med maskin, vi er ikke venner. Er ikke venner med nål og tråd heller. Det KAN gå med stoppenål og garn. Kanskje.

Heldigvis er det antakelig noen som har hatt det på samme måte. Noen har funnet opp en heklemetode, så slipper man det syinga. Siden jeg strikker med finull, tenkte jeg at jeg skulle prøve DENNE metoden. Utrolig fint forklart hvis du følger linken!


2015-02-24 20.54.13

Det er nervepirrende å klippe i strikketøyet, men heklinga gikk utrolig fint, og jeg droppet belegget, bare sydde kanten (jeg hadde strikket oppklippsmaskene vrangt så kanten brettet seg utrolig pent inn) inntil. Fornøyd. Mulig jeg setter på et kantbånd for å ha prøvd det, men det er egentlig ikke nødvendig.

2015-02-24 20.58.29

Jadda, dette blir bra. Innmari kjedelig å strikke knappestolper etter oppskriften, jeg tror jeg foretrekker å ta opp masker og strikke dem på langs. Men det blir da pent, for all del.

Skal nå sy på den første knappestolpen, og så strikke en til, denne gang med knappehull, og så er det vrangbord og så sette i knapper.. puh..

Men gleder meg allerede til neste!

Rødt hjerteGod helg, da Rødt hjerte

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar